הורות מודעת

כהורים ההשפעה על ילדינו הנה מכרעת. ילדים מעתיקים מאיתנו את רוב התוכן שהם קולטים מהעולם. לעיתים איננו מבינים מדוע הילד שלנו מתנהג ומגיב בדרך מסויימת, אך אם נסתכל על עצמינו ונשאל את השאלות הנכונות נגיע למסקנה, שההתנהגות של הילד שלנו הנה שיקוף של ההתנהגות שלנו.
זוהי הזדמנות פז לעבוד על ההרגלים והדפוסים שלנו כהורים וכבני אדם.
מערך טיפול משולב ומקיף שם דגש על  השפה בבית, גבולות, העצמה, שינוי הרגלים, העלאת המודעות ותכנון לעתיד. כאשר ההורה מקבל כלים ועובר התפתחות אישית משמעותית, התוצאות החיוביות מורגשות בכל התא המשפחתי.

 

בשיתוף פעולה בין הילד ההורה והמטפל על ידי עבודה אשר מתבצעת גם בקליניקה וגם בבית, אפשר לפתור אפילו את האתגרים הגדולים ביותר, להקל על תסמיני קשיי למידה והתנהגויות לא רצויות ולהפוך את היום יום לפורה ומהנה. השינוי בהתנהגות הילד ותחושת הערך העצמי שלו מורגשים כבר מתחילת התהליך.

 

מהניסיון שלי עם הורים וילדים נכחתי לראות שכשיש נכונות וגיבוי מצד ההורים לשנות את הגישה לילד ולעבור תהליך, השינוי בילד ובתא המשפחתי הוא מאוד מהיר וחיובי. התנהגות ההורה, האמונות והמילים בהם הוא משתמש משפיעים על התנהגות הילד וההתנהלות הכללית בבית. כשההורה לומד להיות מודע ובעל גמישות מחשבתית ורגשית, השינוי בבית ובילדים לא יאחר לבוא.

 

 

שכשאני נתקלת באתגרים יום יומיים עם ילדיי, אפילו שינוי קטן בטון הדיבור או חיוך מצידי, מתחילים לייצר היענות ושינוי לטובה בהתנהגות שלהם.